odchudzanie porady opinie efekty produkty

4 sposoby na nadmiar wody w organiźmie

4 sposoby na nadmiar wody w organiźmie

4 SPOSOBY, DZIĘKI KTÓRYM ŁATWO POZBĘDZIESZ SIĘ NADMIARU WODY Z ORGANIZMU!

Woda to źródło życia. Jest konieczna do rozwoju i prawidłowego funkcjonowania. Uczestniczy w zachodzących reakcjach chemicznych i metabolicznych. Woda w organizmie spełnia istotne funkcje, ale jej zbytnie nagromadzenie w tkankach może prowadzić do zwiększenia wagi i innych nieprzyjemnych objawów. Jak pozbyć się wody z organizmu w takiej sytuacji?
Jakie są przyczyny gromadzenia wody w tkankach?
Istnieje wiele powodów takiego nagromadzenia wody, m.in.:

Zaburzona równowaga między sodem a potasem – nadmiar sodu i niedobór potasu.
Kobiecy cykl, antykoncepcja hormonalna – w drugiej fazie cyklu wzrasta poziom estrogenów względem progesteronu. Skutkiem tego procesu może być właśnie gromadzenie wody w organizmie. Przy antykoncepcji hormonalnej, kiedy poziom estrogenu jest ciągle wysoki może dojść do permanentnego stanu zbytniego nagromadzenia wody.
Wysokie temperatury – upały powodują rozszerzenie żył, a to z kolei do przenikania wody do tkanek.Choroby – przewlekła niewydolność żylna, choroby nerek czy niedoczynność tarczycy mogą być również powodem gromadzenia wody w tkankach.
Objawy zatrzymania wody w organizmie?
Zbytne nagromadzenie wody w organizmie najczęściej wiązany jest z gwałtownym i trudno wytłumaczalnym w inny sposób przyrostem wagi. To jednak nie wszystko. Pojawiają się obrzęki, zwykle rąk i nóg (buty, które wczoraj były idealne, teraz stają się za ciasne), ale opuchnięte mogą być również np. powieki.
To jednak nie wszystkie oznaki tego, że zatrzymywanie wody w organizmie może być naszym problemem. Innymi mogą być: uczucie ciężkości nóg, zmęczenie, kłopoty z koncentracją, rozdrażnienie czy ból głowy.
Co zrobić, żeby pozbyć się nadmiaru wody w organizmie?
Jeśli zastanawiasz się jak pozbyć się wody z organizmu, oto kilka sprawdzonych porad.

Zmień dietę – unikaj soli
Ogranicz spożycie soli i produktów, które ją zawierają: słonych przekąsek, konserw, gotowych dań, fast foodów. Zacznij kontrolować co kupujesz – czytaj etykietki, a jeśli znajdziesz w składzie glutaminian sodu to odstaw taki produkt na półkę. Jedz więcej warzyw i owoców, zwłaszcza tych bogatych w potas: bananów, ziemniaków, selera, kiwi czy pomidorów. Jedz także owoce bogate w wodę, np. arbuzy.

Pij więcej wody
Woda w organizmie musi być wciąż uzupełniana. Powinno się spożywać ok. 2 litry wody na dzień, niewielkimi porcjami, w ciągu całego dnia. Najlepiej nada się do tego woda mineralna o niskiej zawartości sodu. Możesz również spróbować herbatek ziołowych, np. z mniszkiem czy pokrzywą.

Bądź aktywna
Ruch to zdrowie również wtedy, kiedy dolega Ci gromadzenie wody w organizmie. Ruch poprawia krążenie i przepływ limfy. Ponadto wraz z potem zostaje wydalony nadmiar wody. Jeżeli nie chcesz od razu zapisywać się na fitness, to dobrym rozwiązaniem będzie np. codzienny, minimum półgodzinny, szybki spacer. Jeśli pracujesz w biurze to nie zapominaj raz na jakiś czas rozprostować nóg i przejść się, np. w czasie rozmowy przez telefon.

Skorzystaj z suplementacji
hydrodrenNa rynku znajdziesz preparaty, które pomogą Ci pozbyć się nadmiaru wody. Powinny zawierać one w swoim składzie np. yerba mate, pokrzywę czy mniszek, które uczestniczą w procesach wydalania wody z organizmu czy korzeń pietruszki, który działa na prawidłową pracę nerek. Pokrzywa, mniszek czy pietruszka dodatkowo wspomogą zdrowie układu moczowego. Te wszystkie składniki znaleźć można np. w suplemencie diety Hydrodren.
Mamy nadzieję, że te porady sprawią, że gromadzenie wody w organizmie już więcej nie będzie dla Ciebie problemem!



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *